Salesforce winter marketing cloud

Opublikowane 13 października 2015 | przez Outbox Research

0

Marketing Cloud Winter`16 Release is coming!

Jak każda z edycji Marketing Cloud, tegoroczny „Winter” dostarczy wiele nowych funkcji. Specjalnie dla Was przejrzeliśmy całą dokumentację zmian i wybraliśmy te, które według nas są najciekawsze. Zapraszamy do lektury!

Journey Builder

Nowa opcja prowadzenia kampanii mobilnych. Teraz wiadomości typu push, wysyłane do klientów poprzez aplikację mobilną i wiadomości SMS, mogą być częścią indywidualnej, spersonalizowanej podróży klienta, co pozwoli marketerom na lepszą optymalizację wskaźnika konwersji.

Projektowanie i publikacja

CloudPages pozwala marketerom korzystać z prostego interfejsu do projektowania i publikowania contentu np. na stronę www. Nowa funkcja wesprze procesy pozyskania i angażowania klientów.

Reklamy

Active Audiences to bezpieczne, skalowalne i precyzyjne rozwiązanie, które umożliwia angażowanie obecnych klientów poprzez reklamy digitalowe.

Email

Nowa aplikacja email pozwala na przeniesienie tworzenia maili transakcyjnych w ręce marketerów, a tym samym znosi ciężar z wewnętrznych zespołów IT.

MobilePush

Moduł MobilePush wspiera teraz integrację z PhoneGap/Cordova. Dzięki PhoneGap deweloperzy aplikacji mogą tworzyć jedno źródło kodu i wykorzystywać go potem do tworzenia aplikacji na wielu platformach, włączając iOS i Android. Poprzez wsparcie PhoneGap/Cordova, deweloprzy będą mogli wdrożyć MobilePush SDK (Software Developer Kit) i wysyłać powiadomienia do aplikacji iOS i Android, zbudowanych z wykorzystaniem PhoneGap.

Tworzenie wiadomości przez API

Wraz z zimową edycją, MobilePush oferuje dostęp do nowego API, które pozwoli użytkownikom tworzyć wychodzące wiadomości typu push. Funkcja tworzenia wiadomości przez API (Create Message API) dostarcza takie same parametry, które dostępne są w interfejsie użytkownika, włączając w to dźwięk, aktualizacje bagde`y iOS i Open Direct.

MobileConnect

Portfolio MMS – Klienci, którzy korzystają z modułu MobileConnect mogą teraz w prosty sposób zarządzać przychodzącymi plikami w wiadomościach MMS i używać ich w pozostałych kanałach komunikacji. Użytkownicy mają opcję akceptacji wiadomości z plikami MMS z poziomu aplikacji MobileConnect i zyskują pewność, że tylko odpowiedni content jest użyty w wiadomościach wychodzących. Po zaakceptowaniu contentu do wysyłki, zostanie on automatycznie zaimportowany do portfolio w aplikacji Email.

Wsparcie dla funkcjonalności nazwy nadawcy („From Name”)

Użytkownicy MobileConnect również nie zostali pominięci. Dzięki nowej funkcji „From Name” możliwe jest zastąpienie numeru nadawcy wiadomości SMS alfanumerycznym ID jak np. „ExactTarget”. Poprzednio użytkownicy mogli ustawić „From Name” tylko z poziomu konta. Z nadchodzącą edycją użytkownicy mają pełną dowolność w ustawieniu „From Name”. Mogą to zrobić z poziomu kodu, z poziomu tworzenia wiadomości i poprzez API. Dodatkowo, przy ustawieniu „From Name” z poziomu kodu, użytkownik może wpisać różne nazwy dla różnych jednostek biznesowych (np. oddzielnych marek).

Intergacja z Salesforce

Testy A/B w Salesforce CRM – wersja v5 integracji Marketing Cloud z Salesforce to teraz bezpośredni dostęp do platformy testowej A/B z poziomu CRM. Testy A/B umożliwiają użytkownikom testowanie różnych wersji tego samego emaila w celu optymalizacji wyników.

Salesforce Data Extension*

Zaawansowana segmentacja – wersja integracji v5 daje pozwala na segmentowanie danych z Salesforce CRM z wykorzystaniem filtrów i narzędzi segmentacji wewnątrz platformy Marketing Cloud. Użytkownicy mają teraz możliwość przesyłania behawioralnych danych o subskrybentach (ang. „tracking data”) z powrotem do Salesforce CRM.

*Dane subskrybentów mogą być przechowywane w Marketing Cloud w postaci list lub tzw. data extensions (tabel relacyjnych).

Social Studio

Konwersacje w social media – Użytkownicy Social Studio poprzez aplikację mogą angażować się w konwersacje, które mają miejsce na blogach, forach, stronach z video typu YouTube, serwisach informacyjnych, Facebooku i Twitterze. Ta aktualizacja pozwoli firmom angażować się w konwersacje poza własnymi, obsługiwanymi kanałami.

Aplikacja mobilna Social Studio

Teraz marketerzy mogą tworzyć content, planować posty na Twittera i Facebooka oraz angażować się w życie społeczności bezpośrednio z urządzenia iOS. Dodano także opcję szybkiego wyszukiwania (ang. Quick Search). Funkcjonalność ta służy do natychmiastowego wyszukania jakiejkolwiek informacji. 

Masz dodatkowe pytania odnośnie Marketing Cloud? Zachęcam do kontaktu!

 

Joanna Zalewska,
Konsultant Salesforce.com
joanna.zalewska@outbox.pl

Photo copyright Salesforce

Tags: , ,


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑