Salesforce active_audiences_copy

Opublikowane 3 sierpnia 2015 | przez Outbox Research

0

Salesforce Marketing Cloud łączy CRM z reklamą w kanałach digitalowych

Klienci w coraz większym stopniu korzystają z różnorodnych urządzeń cyfrowych i na każdym kroku oczekują spersonalizowanych komunikatów. Chcąc nadążyć, marki i firmy, zwiększają swoje budżety na działania reklamowe, by dotrzeć do klientów, którzy są zawsze dostępni online. Niestety, inwestycje te są często oddzielone od reszty działań marketingowych i nie biorą pod uwagę tego, na jakim etapie „podróży” z marką znajduje się klient.

Dlatego też, firma Salesforce.com ogłosiła niedawno listę pięciu nowych partnerów, którzy rozszerzą funkcjonalności  rozwiązania Active Audiences, umożliwiającego połączenie CRM z reklamą digitalową. Nowi partnerzy to najlepsze firmy na rynku z branży technologiczno-reklamowej – Krux, Liveramp, LiveIntent, Neustar i Viant.

Dzięki wspominanym partnerom, powstało rozwiązanie, które pomaga marketerom prowadzić kampanie na wskroś całego ekosystemu reklam, przy równoczesnym wykorzystaniu widoku na pojedynczego, indywidualnego klienta. Nowi partnerzy sprawili, że  wykorzystanie obecnie używanych platform reklamowych i technologicznych, jest teraz możliwe dla wszystkich klientów firmy Salesforce.com.

Technologię można wykorzystać nie tylko do tego, by znaleźć obecnych klientów. Marketerzy mogą również stworzyć własny model idealnego klienta i wykorzystując Journey Builder (moduł Marketing Cloud, pozwalający prowadzić indywidualną komunikację z klientem bez względu na to, na którym etapie w cyklu życia się znajduje) przygotowywać reklamy spójne z komunikacją w kanałach web, email i mobile.

Poprzez Salesforce Marketing Cloud marketerzy będą mogli wykorzystać każdy punkt styku z klientem, jak również interakcje klientów z działem sprzedaży i customer service. Dzięki temu, na podstawie danych o indywidualnym kliencie, marketerzy zyskują możliwość uruchomienia spersonalizowanej reklamy. 

Włączenie nowych partnerów, do już istniejącej integracji z Custom Audiences na Facebooku i Tailored Audiences na Twitterze, sprawiło, że marketerzy zyskali dostęp szerokiego spektrum platform i niezwykle bogatego katalogu miejsc reklamowych.

Wszystko to razem, pozwala tworzyć prawdziwie adekwatne i spersonalizowane doświadczenia, które wyświetlają odpowiednią wiadomość, odpowiedniemu klientowi, w odpowiednim czasie.

Oto, jak to działa

zdjecie

Podejście to zostało już sprawdzone przez najbardziej innowacyjnych klientów Salesforce.com:

  • Firma Outrigger Hotels and Resorts zmniejszyła koszty pozyskania klienta o 89%, poprzez targetowanie na segment byłych gości z dwóch głównych hoteli, którzy niedawno kliknęli w wiadomość email.
  • Firma Cedar Fair Entertainment, jeden z największych operatorów parków rozrywki na świecie, zwiększyła swoje ROI 3-krotnie, kierując ofertę do istniejących klientów, na bilety pozasezonowe. Wykorzystali także model idealnego klienta, by pozyskać nowych odwiedzających.
  • Badanie przeprowadzone przez Facebook i Salesforce Marketing Cloud, wykazało, że jeden z wiodących sklepów internetowych, poprzez połączenie reklam na Facebooku z wysyłką email, dotarł do 77% więcej odbiorców, niż poprzez samą wysyłkę emaila. Osoby, które otworzyły email, wysłany w kontekście reklamy, 5 razy częściej dokonały zakupu.

„Klient, który jest zawsze dostępny online, oczekuje, że go znasz i śledzisz jego interakcje z marką. Kompletny CRM umożliwia zgromadzenie wszystkich interakcji w jednym miejscu i ich wykorzystanie w sposób efektywny. Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że kampanie digitalowe są teraz częścią Salesforce.com” - mówi Jan Michalski, Dyrektor Departamentu Salesforce.com w Outbox.

Chcesz dowiedzieć się o innych możliwościach Salesforce Marketing Cloud lub uzyskać więcej informacji? Skontaktuj się z nami!

Joanna Zalewska,
Konsultant salesforce.com
joanna.zalewska@outbox.pl

Tags: , ,


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑