Marketing Automation SF marketing cloud

Opublikowane 29 lipca 2015 | przez Outbox Research

0

Cross-channel marketing, czyli kilka słów o Salesforce Marketing Cloud

Mnogość urządzeń mobilnych sprawia, że coraz więcej klientów jest podłączonych do sieci, a co za tym idzie zwiększa się liczba punktów styku konsumentów z organizacją. Dla firm ważne jest nie tylko wyłonienie tych punktów, ale również odkrycie i zrozumienie mapy „podróży klienta”, który trafia do firmy lub ma z nią kontakt z dowolnego miejsca na świecie. Rozwiązaniem dla tego typu wyzwań są platformy klasy marketing automation. Dobrym przykładem jest Salesforce Marketing Cloud.

Salesforce Marketing Cloud to cyfrowa platforma marketingowa 1:1, która pomaga firmom wykorzystać każdą interakcję z klientem – tworząc spersonalizowane, międzykanałowe podróże, które dostarczają klientom wyjątkowych doświadczeń związanych z marką. Poprzez platformę możemy obsłużyć wiele kanałów i punktów styku z klientem, jak np. Email, Mobile, Social, Ads, Web, Content Builder.

Salesforce Marketing Cloud pozwala na:

  • Zbudowanie pojedynczego widoku klientów poprzez przechowywanie danych w jednym miejscu.
  • Zautomatyzowanie podróży klienta (w czasie rzeczywistym), dzięki czemu ograniczysz czas potrzebny na przeprowadzenie kampanii oraz zmniejszysz nakład pracy, a jedna osoba będzie w stanie koordynować wiele realizowanych kampanii.
  • Kontaktowanie się z klientami za pomocą spersonalizowanych treści w dowolnym kanale i na dowolnym urządzeniu – stosunkowo niewielkim kosztem możesz dopasować strategię do konkretnych preferencji użytkowników i zwiększyć skuteczność prowadzonych kampanii.

Wspólny kalendarz dla wszystkich kanałów, moduł zarządzania kampaniami i wbudowany system raportowania oraz analizy ułatwi obserwowanie efektywności Twoich działań w czasie rzeczywistym.

Buduj całościowy obraz klienta poprzez Contact Builder i Audience Builder 

Organizowanie, konsolidacja i wykorzystanie dostępnych danych w komunikacji marketingowej umożliwi Ci tworzenie dopasowanych, indywidualnych doświadczeń marketingowych. Dzięki Audience Builder, możesz kierować swoje wiadomości z większą precyzją. Natychmiastowe filtrowanie i segmentacja oparta na kryteriach to tylko niektóre z funkcji. To narzędzie przekształci dane klienta pochodzące z wielu źródeł (takich jak CRM, analityka internetowa, social media i więcej) w wymiary przyjazne marketerom.

Contact Builder natomiast , zapewnia dostęp do danych kontaktowych zawartych w koncie, pomagając wykorzystać te dane. Modułu możesz używać do łączenia danych ze wszystkich aplikacji Salesforce Marketing Cloud i źródeł zewnętrznych np.:

  • Systemy ERP,
  • Systemy CRM,
  • POS,
  • Hurtownie danych.

Zarządzaj podróżą klienta 

Journey Builder umożliwia automatyczne wysyłanie wiadomości triggerowanych, które generowane są w czasie rzeczywistym na podstawie konkretnej akcji użytkownika lub wydarzenia, w kanałach online i offilne. Nieważne czy masz 100 czy milion klientów, bez problemu stworzysz prawdziwie spersonalizowane wiadomości dla każdego klienta.

Dostarczaj spersonalizowaną treść na każde urządzenie

ExactTarget Marketing Cloud pozwoli na wysyłanie spersonalizowanych treści w każdym kanale i do dowolnego urządzenia.

EMAIL

Dzięki funkcji przeciągnij i upuść (drag&drop), tworzenie responsywnych treści (zoptymalizowanych pod urządzenia mobilne) jest niezwykle proste. Analityka predyktywna dostarcza content dostosowany do preferencji i zachowań klienta. Ustalenie reguł akceptacji pomoże we współpracy między zespołami i w kontrolowaniu jakości wysyłanych maili.

SOCIAL

Śledź każdą rozmowę w Internecie na temat Twojej marki, produktów, konkurencji czy trendów w branży i reaguj w czasie rzeczywistym dzięki Social Studio. Aplikacja została stworzona z myślą o wewnątrzfirmowych zespołach social media. Wdrożenie narzędzia znacznie obniży koszty i podniesie efektywność pracy. Ale co ze sprzedażą i obsługą klienta? Social Studio to także narzędzie dla tych działów! Większość klientów wchodząc w interakcję z marką oczekują otrzymania natychmiastowej pomocy i informacji. Te interakcje są teraz na wyciągnięcie ręki! Przekierowanie postu do odpowiedniej osoby i adekwatna odpowiedź przedstawiciela marki pozwolą na szybką reakcję. Dzięki temu, możesz zyskać nie tylko nowych klientów, ale również wykorzystać siłę marketingu szeptanego i budować pozytywne doświadczenia klientów (customer experience).

MOBILE

Wysyłaj w odpowiednim czasie, stargetowane wiadomości SMS i MMS dzięki MobileConnect. Gotowe szablony i interfejs drag&drop ułatwiają stworzenie każdego rodzaju wiadomości mobilnych. Zwiększ zaangażowanie użytkowników w aplikacje mobilne poprzez powiadomienia push. Twórz wiadomości oparte na lokalizacji, które automatycznie są wysyłane, gdy tylko klient znajdzie się w zdefiniowanym przez Ciebie miejscu.

ADS

Twórz bardzo skuteczne kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, które generują duże zainteresowanie Internautów i sprzedaż oraz maksymalizują liczbę konwersji. Połącz swoje dane z CRM z kanałami social, takimi jak: Facebook, Twitter czy LinkedIn i ponownie angażuj użytkowników.

WEB

Analizuj indywidualne zachowania, lokalizację, ostatnio wyszukiwane hasła i dużo więcej, po to aby dostarczyć właściwą treść w czasie rzeczywistym. Wykorzystuj dane ze stron internetowych, by generować spersonalizowane doświadczenia Twoich klientów w obrębie każdego kanału komunikacji.

Co jest ważne na koniec dnia? Wyniki!

Miej oko na wszystkie kampanie, w każdym kanale. Dzięki raportowaniu w czasie rzeczywistym
i funkcjonalności tworzenia zaawansowanych raportów, masz pewność, że nic nie umknie Twojej uwadze. Możesz tworzyć dowolne raporty, tabele czy wykresy graficzne z danymi, używając atrybutów czy miar, które są najbardziej odpowiednie dla Twojej specyfiki biznesu.

Jeśli  chcesz dowiedzieć się więcej o ExactTarget Marketing Cloud lub masz inne dodatkowe pytania, zapraszamy do kontaktu!

Paulina Kościelniak,
Specjalista ds. Marketing Automation
paulina.koscielniak@outbox.pl

Tags: , ,


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑