Marketing Automation Exacttarget email

Opublikowane 26 maja 2015 | przez Outbox Research

0

Jak wykorzystać marketing automation w praktyce? Historia firmy Avvo

Avvo wykorzystując ExactTarget Marketing Cloud, połączyło całą komunikację marketingową w holistyczny, ukierunkowany program.

Zaobserwowaliśmy pięciokrotnie wyższy ruch na stronie w porównaniu do poprzedniego roku. Jest to fenomenalne! Nie bylibyśmy w stanie dokonać tego bez ExactTarget Marketing Cloud” – mówi Julie Clarkson, Senior Direct Marketing Manager, Avvo.

Firma Avvo, mająca swoją siedzibę w Seattle, prowadzi największe w sieci forum prawne, połączone z katalogiem użytkowników, które miesięcznie skupia dziesiątki tysięcy konsumentów i prawników. Biznes Avvo obejmuje zarówno branżę B2C (społeczność konsumentów szukających porady prawnej), jak i B2B (prawnicy szukający sposobów, by zwiększyć swoją obecność w sieci i pozyskiwać nowych klientów).

Cele i Wyzwania

Zanim Avvo zaczęło wykorzystywać produkty ExactTarget Marketing Cloud, wysyłano emaile wywoływane określonymi zdarzeniami, w których brakowało możliwości śledzenia i personalizacji. Firma wysyłała także ogólny newsletter, który stale generował wypisy i zgłaszanie SPAMU. Zespół marketingu miał trudności w ocenie zaangażowania subskrybentów i nie był w stanie określić, jak oddziałuje ich content.

Avvo poszukiwało lepszego sposobu na kierowanie i śledzenie komunikacji z użytkownikami B2B i B2C, jak również na dostarczanie indywidualnie dopasowanych i spersonalizowanych treści.

Rozwiązanie

Zmiana systemu na ExactTarget Marketing Cloud pozwoliła na zintegrowanie całej komunikacji. Możliwe stało się dostarczenie potencjalnym i aktualnym klientom istotnych dla nich treści, w momencie, w którym ich potrzebują, przy jednoczesnym wykorzystaniu optymalnego środka przekazu.

„Na własną rękę przeprowadziliśmy wdrożenie i przenieśliśmy nasze dotychczasowe działania do ExactTarget Marketing Cloud. Używałam nagrań szkoleniowych z wewnętrznego serwisu 3sixty, by zrozumieć podstawy i sposób, w jaki to działa. Nasz programista użył online`owego portalu pomocy ExactTarget Marketing Cloud, by wdrożyć niektóre z bardziej skomplikowanych skryptów” – mówi Julie Clarkson, Senior Direct Marketing Manager, Avvo.

W danym momencie, Avvo ma uruchomionych blisko 100 zautomatyzowanych kampanii, skierowanych do subskrybentów z sektorów B2C i B2B, które używają zaawansowanych możliwości segmentacji i personalizacji oraz danych ze zintegrowanego systemu CRM. Działania Avvo dostarczają dobry content na każdym etapie lejka sprzedażowego oraz w czasie całego cyklu życia klienta. Firma wykorzystuje do tego m.in. programy powitalne oraz kampanie powtórnie angażujące.

Typowa kampania B2C wygląda następująco:

  • Paul z Los Angeles odwiedza Avvo.com i zostawia swoje pytanie dotyczące transakcji biznesowej.
  • Dzień 0 (powitanie): Paul natychmiastowo otrzymuje email powitalny od CEO Avvo, nawiązujący do jego pytania i podkreślający usługi dostępne w serwisie.
  • Dzień 0-7 (email wywołany zdarzeniem): Paul otrzymuje powiadomienie zaraz po tym, jak prawnik odpowie na jego pytanie.
  • Dzień 1 (nowy email typu drip): Avvo wysyła wiadomość o Avvo Legal Marketplace – forum online, gdzie Paul może poufnie napisać o swojej sprawie, a prawnicy z jego okolicy mogą udzielić informacji o kosztach ich usług i podejściu.
  • Dzień 3 (nowy drip email): Jeśli Paul nie opisał swojej sprawy na forum Avvo Legal Marketplace, otrzyma email z listą najpopularniejszych doradców biznesowych i prawnych w swoim regionie.
  • Dzień 7 (email wywołany zdarzeniem): Możliwość udzielania odpowiedzi na pytania Paula zostaje wstrzymana. Otrzymuje on email z prośbą o ocenę dotychczasowych odpowiedzi udzielonych przez prawników.
  • Dzień 25 (kampania powtórnie angażująca): Jeśli Paul nie zaloguje się do tego czasu, otrzymuje email z zapytaniem, czy ma jakieś dodatkowe kwestie do omówienia.

Rezultaty

„To niesamowite mieć wszytko w jednym miejscu i móc wprowadzać zmiany w trakcie” – mówi Clarkson. Jesteśmy zwinni i elastyczni, możemy bardzo szybko uruchomić wysoce spersonalizowaną kampanię. Wysyłanie unikalnego emaila do każdej z osób zupełnie zmienia odbiór naszej marki.”

Efekty B2C to m.in.:

  • 16-krotny wzrost średniej wartości wskaźnika CTR,
  • 5-krotny wzrost ruchu na stronie.

Efekty B2B to m.in.:

  • 130% wzrost liczby potencjalnych klientów (lead`ów) i 104% wzrost sprzedaży przez spersonalizowane maile B2B,
  • 2-krotnie większy ruch na stronie,
  • 50% z wszystkich lead`ów sprzedażowych Avvo pochodzi z emaili.

Jeśli chcesz wdrożyć marketing automation, zmienić swój obecny program na ExactTarget Marketing Cloud lub masz inne dodatkowe pytania, zapraszamy do kontaktu!

Joanna Zalewska, Analityk salesforce.com

joanna.zalewska@outbox.pl

Tags: , , ,


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑