Social Media social channels

Opublikowane 28 kwietnia 2015 | przez Outbox Research

0

4 sposoby na sprzedaż w social media

Social media są postrzegane jako miejsce gdzie, poprzez nieagresywną reklamę, można skłonić potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Większość użytkowników nie jest online wyłącznie po to by kupić, ale można ich do tego przekonać w inny sposób.

Co to dla nas oznacza? W jaki sposób „sprzedać” za pośrednictwem mediów społecznościowych, nie przeszkadzając Twoim obserwującym i przyjaciołom, nie zamęczając swoją nadmiernie agresywną taktyką? Odpowiedź jest w tym, co i jak piszesz. Dowiedz się więcej o efektywnej strategii sprzedażowej w social media, której możesz użyć by zwiększyć sprzedaż i utrzymać pozytywny wizerunek w oczach Twojej publiczności.

1. Znajdź odpowiedni kanał

Najbardziej produktywną strategią, która pozwoli stać się dobrym sprzedawcą w social media jest znalezienie odpowiedniego kanału. Myśl o sprzedaży w staroświecki sposób. Jeżeli masz usługi lub produkt, z marketingowego punktu widzenia, prędzej odniesiesz sukces tam, gdzie znajdują się Twoi potencjalni klienci. Nie sprzedasz przecież oprogramowania ludziom, którzy nie posiadają komputera.Zbadaj co określa Twoich odbiorców. Rozważ następujące zagadnienia:

- Kim są (wiek, płeć, zainteresowania etc.)?

- Gdzie mieszkają?

- Gdzie pracują?

- Co robią dla rozrywki?

- Jaki produkty czy usługi lubią i kupują?

Zbierz odpowiedzi na pytania i użyj ich, by znaleźć rynek zbytu i miejsce dla swojej kampanii. Wielu sprzedawców popełnia błąd wybierając popularne miejsca jak Facebook czy Twitter. Niemniej jednak, jeśli zgromadziłeś unikalną publiczność w profesjonalnym środowisku lub sprzedajesz klientom z branży B2B, powinieneś pójść tam, gdzie znajdują się profesjonaliści: LinkedIn. Wybierz kanał social media, który jest najbardziej rozpowszechniony wśród potencjalnych klientów i…

2. Produkuj i angażuj

W celu budowania zaufania, autorytetu i wystarczającej ilości obserwujących osób, musisz często publikować świeży, dobrej jakości content. Bez względu, czy jest to content generowany z istniejącego bloga czy kanału YouTube, musi cechować go charakter informacyjny i użyteczność – powinien być przydatny Twoim odbiorcom. Regularnie dostarczaj świeże informacje i źródła, a potencjalni klienci będą się wokół Ciebie gromadzić.

Ważnym jest, by regularnie produkować wysokiej jakości content, ale równocześnie istotne są interakcje z innymi blogerami, przedsiębiorcami i czytelnikami. Polub komentarze i posty innych, dziel się treściami, które są ważne dla branży. Zadawaj pytania, dziel się opinią pod popularnymi tematami, tak by ludzie czuli, że Cię znają. Ta strategia jest podobna do sprzedaży bezpośredniej. Jeśli ludzie zaczną wiązać cię z branżą i własnymi zainteresowaniami to w przyszłości chętniej wybiorą Twoje usługi.

3. Pokaż swoją wartość

Jeśli nie jesteś jeszcze gotowy, by zacząć sprzedawać produkt czy usługi, możesz zacząć dzielić się z odbiorcami wartością tego, co oferujesz. Pokaż, jak Twoje produkty przynoszą korzyść ludziom. Możesz robić to na różne sposoby: przez infografiki, demo Twoich usług czy okres testowy. To dobra metoda, która pozwala potencjalnym klientom bliżej przyjrzeć się temu, co sprzedajesz.

4. Przekonaj ich do działania

Jednym z ostatnich etapów jest upewnienie się, czy Twoje posty i inne obszary profilu zawierają call-to-action (bodziec do działania). Ten krok zachęca użytkowników do działania i pozwala przeskoczyć z etapu informacyjnego do etapu decydowania o zakupie. Połącz posty, reklamy i inne odpowiednie ikonki do Twojej strony internetowej, na której możesz prowadzić bardziej agresywną strategię sprzedażową.

Podsumowanie

Jeśli prowadzisz sprzedaż w social media na odpowiedniej platformie i regularnie publikujesz świeży, angażujący content, jesteś postrzegany jako ekspert. Po tym, wyrobisz sobie autorytet, a konsumenci będą bardziej skłonni to testowania Twoich usług. Jak widać, żadna z tych taktyk nie jest nastawiona bezpośrednio na użytkownika i nie wmusza informacji. W social media trzeba zaistnieć w odpowiednim miejscu, z odpowiednim przekazem.

Gary Galvin – konsultant, lider sprzedaży, dyrektor generalny Galvin Technologies
Źródło

Opracowanie: Joanna Zalewska, Analityk salesforce.com

Tags: ,


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑