Social Media Social Studio - Overview

Opublikowane 10 kwietnia 2015 | przez Outbox Research

0

Wszystko zaczyna się od monitoringu. Najnowsza edycja Social Studio

Nowe możliwości w modułach: publikacji (Publish), prowadzenia konwersacji (Engage) oraz analityki (Analyse), umożliwiają monitoring nowej generacji. To  kolejne i nie ostatnie zmiany w temacie monitoringu social media, dzięki współpracy zespołu deweloperskiego Social Studio z teamem Salesforce Marketing Cloud.

Co nowego w Social Studio?

Social Starts with Listening

W nowej edycji dodano moduł analityczny i tym samym wprowadzono możliwość prowadzenia monitoringu z poziomu Social Studio. Tworzenie tematów nasłuchu, wyszukiwanie treści za pomocą słów kluczowych, łączenie ich w grupy, ograniczenie monitoringu do określonego regionu, języka, typu mediów, a nawet do konkretnych źródeł. Dodano także możliwość śledzenia statystyk aktywności i zaangażowania. Nowy moduł już został udostępniony klientom.

Oznacza to, że obecnie użytkownik może:

  • wyszukiwać konwersacje o towarach i usługach,
  • kontrolować rozprzestrzenianie się informacji,
  • zarządzać kampanią marketingową w Internecie,
  • identyfikować kluczowych interesariuszy,
  • dokonywać analizy konkurencji,
  • obserwować trendy rynkowe,
  • zarządzać ryzykiem i zapobiegać pojawianiu się niepożądanych treści.

Zintegrowana platforma do monitoringu, analizy i zarządzania social media to już rzeczywistość.

screen1

Monitorowanie aktywności kont firmowych w mediach społecznościowych

Moduł analityczny  pozwala na łatwe budowanie widoków, które zawierają całościową analizę aktywności na firmowych stronach Facebook, Twitter oraz LinkedIn. Teraz wszystkie statystyki są w jednym miejscu: ilość wysłanych i otrzymanych postów, poziom zaangażowania, lista najczęściej używanych słów, a nawet okazywanych emocji! Dzięki temu możesz monitorować interakcję z klientami, partnerami i konkurentami na własnych stronach firmowych i oceniać skuteczność realizowanej kampanii społecznej. Od monitorowania do analizy, od analizy – do skutecznego zarządzania.

Social Listening Summary Dashboards – zerknijmy na monitoring

Ta funkcja umożliwia klientom łatwy dostęp do konwersacji z monitoringu. Narzędzie w ciągu ułamka sekundy wyszuka wszystkie interesujące nas posty spośród miliarda źródeł monitorowanych przez Social Studio! Mogą to być treści dotyczące konkretnej marki, konkurencji, branży lub po prostu czegokolwiek, co interesuje Twoją organizację. Użytkownik może skonfigurować widok, wybierając tematy monitoringu, wcześniej utworzone w Radian6, lub tworząc nowe tematy bezpośrednio w Social Studio.

Natychmiastowa edycja zdjęć

Dzięki tej funkcji możemy zaoszczędzić czas, zwiększyć zaangażowanie naszych fanów, a nawet dać upust własnej kreatywności. Użytkownik może szybko i łatwo edytować zdjęcia przeznaczone do publikacji, bezpośrednio w Social Studio. Po dodaniu obrazka wystarczy nacisnąć przycisk „edytuj”, by go obrócić, zmniejszyć lub zwiększyć, nałożyć filtry lub wybrać jedną z 19 opcji możliwych modyfikacji. Można także dodać hasztagi i napisy tekstowe.

Publish Macros – trafna kampania społeczna

Bardzo wygodna funkcja, która pozwała w szybki i skuteczny sposób skierować posty do wybranych odbiorców spełniających określone kryteria. Jak to wykorzystać? Możemy utworzyć zestaw kont, używanych do publikacji, i skonfigurować audytorium, do którego chcemy dotrzeć. Social Studio pozwała kategoryzować odbiorców według miejscowości, wieku, płci, poziomu zdobytej edukacji, zainteresowań, a nawet stanu cywilnego! Żeby optymizować swoją kampanię społeczną w ten sposób, trzeba utworzyć odpowiednie Macro i po prostu korzystać z niego podczas tworzenia postów.

Analiza LinkedIn – mierzenie i optymalizacja

Klienci Social Studio korzystający z możliwości publikacji treści na stronach LinkedIn teraz mogą obserwować jaki wpływ ma kontent na odbiorców, a dzięki wynikowi analizy, poprawiać i optymalizować aktywność na tym kanale.

Teraz posty można śledzić oddzielnie, sortować rezultaty według daty, etykiety oraz statystyk zaangażowania. Umożliwia to ocenę otrzymanych wyników i identyfikację najbardziej efektywnych zawartości, którymi można wymieniać się pomiędzy różnymi przestrzeniami roboczymi. Obecni klienci mogą wysyłać pobrane raporty do innych użytkowników, co ułatwia zarządzanie kampanią LinkedIn w skali całej organizacji.

Dzisiaj – po wielu miesiącach oczekiwania i ciężkiej pracy – nowe oblicze monitoringu staje się rzeczywistością w Social Studio. Jest to największy krok naprzód w zakresie rozwoju i przekształcania się Radian6. Nowe możliwości już są dostępne dla wszystkich użytkowników platformy. Jesteśmy pewni, że klienci polubią to, co zobaczą. Zresztą, to klienci są pierwotnymi twórcami. My tylko słuchaliśmy” – Luke Ball, Sr. Director, Product Management, Salesforce.com.

Powiedz, co myślisz o Social Studio korzystając z zakładki „Feedback” i zostań jednym z twórców następnej edycji ;) Korzystając z Salesforce Marketing Cloud możesz być pewny, że Cię usłyszą i wezmą pod uwagę Twoją opinię.

Aby dowiedzieć się o innych nowych funkcjach, skontaktuj się z Twoim opiekunem w Outbox.

Autor: Olga Bodnaruk, Outbox, departament salesforce.com


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑