Wearables Wearables-blog

Opublikowane 20 stycznia 2015 | przez Outbox Research

0

Badanie: jeden na sześciu użytkowników Internetu posiada smartwatcha lub fitness trackera

Około osiem z dziesięciu osób korzystających z sieci posiada smartfona

Korzystasz z Internetu? Wysoce prawdopodobne, iż wykorzystujesz w tym celu telefon komórkowy. Zgodnie z najnowszym badaniem GlobalWebIndex, ośmiu na dziesięciu globalnych użytkowników Internetu posiada smartfona, a 75% z nich za jego pośrednictwem surfowało w sieci w przeciągu ostatniego miesiąca.

Smartfony nie wyparły całkowicie laptopów czy komputerów stacjonarnych. Badanie GWI wskazuje, iż 91% biorących w nim udział użytkowników Internetu posiada któryś z wymienionych powyżej sprzętów, wciąż wiodących prym w każdej analizowanej kategorii. Obecnie, z tabletów korzysta ok. 47% użytkowników, podczas gdy 34% ma styczność ze smart TV.

Urządzenia wearables choć są niszą, prężnie rosną w siłę. Zaledwie 9% respondentów badania przyznało, że posiadają swojego własnego smartwatcha, a 7% potwierdziło, że jest w posiadaniu smartbanda, takiego jak tracker fitness, Nike FuelBand. Te dwie grupy rozpatrywane oddzielnie nie robią wrażenia, jednakże połączone – stanowią 16% konsumentów urządzeń ubieralnych. Spójrzmy na to inaczej: jedna na sześć osób, które znacie, posiada smartwatcha lub bransoletkę fitness. Wearables może i są nadal niszą, ale ktoś, kogo znasz, prawdopodobnie w tej chwili na je na sobie.

Badanie wskazuje, że użytkownicy smartfonów poświęcają im 1,85 godziny dziennie, nieco więcej niż w 2011 roku (1,24 h). Średnie dziennie użycie laptopa, bądź komputera stacjonarnego utrzymuje się na poziomie 4,28 h. GWI zauważa, że na całym świecie smartfony stają się dodatkiem do pracy z komputerem, niekoniecznie zmniejszając wykorzystanie PC lub innego podłączonego do Internetu gadżetu.

„Oczywiście więc, telefony komórkowe niekoniecznie odciągają ludzi od innych urządzeń, raczej zachęcają do spędzania dłuższego okresu online każdego dnia. Oznacza to, że mobilny Internet zyskuje coraz większą część naszego codziennego czasu online. Jego udział stopniowo rośnie: od 22% w 2012 do 30% w 2014 roku” – wskazuje GWI.

Źródłem danych GWI jest kwartalne, globalne badanie 40 tys. osób, z czego dany region geograficzny reprezentuje co najmniej 3-4 tys. osób. Uwzględnione powyżej dane pochodzą z raportu spółki za trzeci kwartał 2014.

Dan Rowinski, Editor in Chief @ARC, Applause

Opracowanie: Edyta Kozińska, PR Manager

Źródła:

Survey: 1 In 6 Internet Users Own A Smartwatch Or Fitness Tracker
Fotografia: Maurizio Pesce

 


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑