CX MarketingStatsOf2014-blog

Opublikowane 15 stycznia 2015 | przez Outbox Research

0

Marketingowe statystyki 2014, które pomogą Ci zaplanować działania na nowy rok

Salesforce zapytał 5 tys. marketerów o plany budżetowe na rok 2015. Wyniki nie zaskakują. Otóż, 70% specjalistów zamierza zwiększyć udział reklam social media, włączając w to reklamę mobilną, na takich platformach jak Facebook, Twitter, Instagram czy Snapchat.

Ponadto, 70 procent marketerów planuje podwyższyć nakłady na content marketing, czyli treści generujące organiczne zasięgi w mediach społecznościowych. „Jedną z moich obaw było to, że wraz z obserwacją wzrostu udziału reklam w social media, dostrzegaliśmy również, iż niektóre marki nie rozpoznawały potrzeby wsparcia tych działań dobrej jakości treściami zapewniającymi zasięg organiczny” – powiedział Jeff Rohrs, wiceprezes marketing insights w Salesforce. „Bez tego typu asysty, reklamy nie zadziałają. Jednakże wygląda na to, że treści sponsorowane będą uzupełniane o materiały budujące organiczny zasięg” – dodaje.

67% firm przeznaczy także środki na śledzenie danych mobilnych, podczas gdy 66% spożytkuje je na aplikacje mobilne. 84% marketerów planuje utrzymać lub podnieść poziom zeszłorocznych wydatków także i w tym roku. 38 procent ankietowanych dokona przesunięć nakładów finansowych – od reklamy tradycyjnej ku działaniom cyfrowym.

Ważne dane – raport State of Marketing, Salesforce

  • 71 procent przyznaje, iż marketing mobilny jest kluczowy dla ich biznesu
  • 68 procent wcieliło mobile w szerszą strategię marketingową firmy
  • 73 procent uważa, iż email jest zasadniczą składową ich biznesu
  • 66 procent wierzy, że social media stanowi strategiczną wartość dla firmy
  • 66 procent posiada odrębny, przeznaczony obsłudze social media, zespół
  • 56 procent przyznało, iż korporacyjne strony ich biznesu są najefektywniejszą technologią cyfrową

W infografice odzwierciedlone zostały nie tylko najczęstsze bolączki, przeszkody, lecz również motywatory 2014. Zachowajmy te dane w pamięci kształtując działania marketingowe dla nadchodzących miesięcy 2015 roku.

Kilka perełek? 86% CMO zgadza się, że przygotowanie spójnej podróży klienta jest priorytetem, jednakże zaledwie 33% średnich przedsiębiorstw oraz 27% małych i średnich firm przyjęło strategię zorientowania na klienta.

53% CMO twierdzi również, że najważniejszym wskaźnikiem sukcesu jest zwrot z inwestycji. A jaka strategia doprowadziła do najwyższych przychodów w 2014 roku? Kampanie e-mail z wykorzystaniem predykcyjnej inteligencji (czyli dystrybucja komunikatów bazujących na danych klienta tak,  aby dostarczyć mu stosowną wiadomość, w odpowiednim czasie).

Niech zatem statystyki mówią same za siebie. Oto zilustrowane w infografice Marketing Cloud Most Wonderful Stats of the Year dane za rok 2014.

marketing-stats-of-the-year-2014

 

Edyta Kozińska, PR Manager

Źródła: Blog Saleforce70% of Marketers Will Spend More on Social Media Ads This Year, Adweek


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑