Aplikacje mobilne aaa

Opublikowane 9 września 2014 | przez Outbox Research

0

Oracle Voice: aplikacja dla zabieganych. Recenzja QA Outbox

Połączona z Oracle Sales Cloud aplikacja Oracle Voice powstała głównie z myślą
o nieustannie przemieszczających się przedstawicielach handlowych. Do głównych zadań tego odpowiednika Siri należy ułatwianie pracy sprzedawcom poprzez tworzenie notatek, zadań czy też całej charakterystyki klienta, głosowo. Zespół QA Outbox zmierzył się z aplikacją, przedstawiamy efekty testów. 

Oracle Voice cechuje bardzo prosty, intuicyjny wręcz interfejs – menu widoczne jest na pierwszy rzut oka, po wejściu do aplikacji, w formie pionowo wyświetlanej listy. Na dole ekranu znajduje się duża ikonka, po naciśnięciu której wydawać można komendy głosowe. Pozytywnie zaskakuje ilość poprawnie rozpoznanych poleceń: silną stroną OV jest jej niezwykle rozbudowany zasób słownictwa. Prawdą natomiast jest, że do aplikacji należy mówić
w sposób wyraźny, dość głośny i z dobrym akcentem
, by każde polecenie zostało za pierwszym razem poprawnie przyjęte. Jest to narzędzie użyteczne, ale dla osób anglojęzycznych lub znających angielski bardzo dobrze. Aplikacja nie przyjmuje też części obcojęzycznych nazw własnych, zamienia je na podobnie brzmiące angielskie słowa.

Jedną z ciekawszych funkcji aplikacji jest możliwość głosowego sterowania interfejsem. Aplikacja zna polecenia takie jak home (dom) czy też tell me what can I say (jaką komendę mogę wydać).

Problematyczna dla nowego użytkownika może być konieczność podawania konkretnej komendy. Niektóre pola wymagają sformułowania odpowiednio brzmiącej prośby, inna nie zostanie poprawnie zapisana przez aplikację. Tak dzieje się w przypadku chęci dodania daty dalszej niż przyszły tydzień (w przypadku bliższych dat, komendy takie jak next week, next Monday są rozpoznawane) do tworzonego spotkania (create appointment). Można to zrobić jedynie podając jaką pierwszą nazwę miesiąca, następnie datę w bezokoliczniku: July 1.

Niedoskonałością aplikacji jest brak możliwości skasowania pojedynczego pola wypełnionego przez użytkownika. Możemy jedynie anulować całe zadanie, co znacznie wydłuża proces poprawienia błędu, np. źle wypełnionego nazwiska dodawanego kontaktu. Również czas przeznaczony na nagrywanie poszczególnych komend nie zawsze dopasowany jest do ich oczekiwanej długości. W naszym teście, w czasie głosowego podawania numeru telefonu kontaktu, nagrywanie zakończyło się w (mniej więcej) ¾ numeru.

Warto zwrócić uwagę na fakt, iż aplikacja powinna odpowiadać użytkownikowi dwojako – głosowo i tekstowo. O ile tekst wyświetlany jest zawsze, odpowiedź głosowa nie zawsze pada. Może to stanowić duże utrudnienie, zwłaszcza w sytuacji prowadzenia pojazdu. Aplikacja dostępna jest jedynie dla iPhone’ów, dziwi brak wersji na Androida.

PODSUMOWANIE

Wymienione niedoskonałości nie przyćmiewają jednakże głównych zalet aplikacji. Oracle Voice pomaga szybko i wygodnie zapisać dane. Aplikacja jest łatwa i przyjazna w użyciu, zaprojektowana by spełniać potrzeby grupy docelowej – handlowców.

Komentarz Richarda Thomasa, dyrektora Oracle Apps w Outbox

„Aplikacja jest bezpłatna, co sugeruje, iż Oracle inwestuje w rozszerzenie możliwości Sales Cloud dla zwiększenia wzrostu sprzedaży. Głosowe narzędzia podnoszące efektywność w pracy najlepiej sprawdzają się w sytuacji braku możliwości manualnego wprowadzania danych, na przykład w czasie jazdy samochodem. Fakt, iż Oracle Voice nie odpowiada werbalnie na nasze komendy, pokazuje, iż Oracle musi pochylić się nad aplikacją i nieco ją doszlifować. Dodatkowo, dostępność jedynie dla iPhone’ów oraz wsparcie wyłącznie języka angielskiego mogą świadczyć o koncentracji głównie na rynku amerykańskim, przez co aplikacja może mieć trudności na gruncie europejskim. Mam wrażenie, iż aplikacje wykorzystujące głosową nawigację są ciekawostkami, zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę konieczność rozpoznawania dialektów czy akcentów danego regionu. Stawia to pod znakiem zapytania rzeczywistą wartość dla biznesu. W tym miejscu możemy przytoczyć badania sugerujące, iż użycie wśród konsumentów Siri, standardowo wbudowanego głosowego asystenta dla iPhonów, jest obecnie znacznie ograniczone.

Co więcej, w rozmowach z klientami o ich realnych potrzebach biznesowych i wyzwaniach, z którymi muszą się mierzyć w obszarze dostępu do CRM  z poziomu telefonu komórkowego, wyłania się inna, może istotniejsza, kwestia. Często wskazywana jest paląca potrzeba posiadania narzędzia, dzięki któremu handlowcy będą w stanie wprowadzić do systemu zamówienie w czasie rzeczywistym,
w trakcie spotkania z klientem. Handlowcy przyznają, iż jest to istotniejsze niż zanotowanie,
a następnie przekazanie zespołowi, który następnie wszelkie szczegóły wprowadza do systemu CRM. Zdecydowanie, funkcja ta nie brzmi tak fascynująco jak sterowany głosem asystent, ale to jest właśnie to, czego klienci potrzebują od największych na rynku dostawców rozwiązań wspierających customer experience.”

 

Przeczytaj wpis o pracach nad aplikacją, czyli co musiało się wydarzyć, by Oracle Voice trafiła do sklepu

Edyta Kozińska, PR Manager


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑