Aplikacje mobilne oracle voice-blog

Opublikowane 21 sierpnia 2014 | przez Outbox Research

0

Użytkownicy Oracle Sales Cloud mają swoją Siri

Aplikacja Oracle Voice zadebiutowała w Apple App Store. Rozwiązanie zaprojektowano z myślą o przedstawicielach handlowych korzystających z Oracle Sales Cloud. 

Oracle i Nuance ogłosiły współpracę w maju 2014. Porozumienie umożliwiło zaangażowanie się Nuance Cloud Services w zapewnienie funkcji rozpoznawania mowy i syntezy szeregu usługom Oracle (m.in. Oracle CRM, Oracle Eloqua HCM, Marketing Cloud, Oracle RightNow
i Oracle Taleo Cloud).

Lwia część istotnych, nowych informacji, o ile nie zostaną one niezwłocznie zarejestrowane (zapisane, wypowiedziane na głos, nagrane), bezpowrotnie tracona jest w przeciągu 20 minut. Badania zespołu Oracle Applications UX potwierdziły tę tezę. Dla biznesu, krytyczne jest uchwycenie i zapisanie istotnych detali dla rozwoju procesu sprzedażowego, na gorąco, zanim zostaną zapomniane. Na tym założeniu oparto prace nad aplikacją
i dostępna w sklepie Apple Oracle Voice zapewnia sprzedawcom możliwość błyskawicznego wcielenia w środowisko Oracle Sales Cloud notatek i aktywności bezpośrednio z poziomu telefonu komórkowego, tuż po zakończeniu spotkania, bez względu na miejsce. Głosowe wprowadzenie danych do Oracle Sales Cloud z wykorzystaniem Voice’a odbywa się 3 razy szybciej niż wpisywanie. Nie oznacza to, iż z narzędzia można korzystać jedynie za pomocą głosu. Użytkownik może swobodnie przełączać się między trybami, aplikacja posiada opcję ręcznego wpisywania informacji.

Prace nad aplikacją, czyli zanim apka trafiła do sklepu

Start: 2012 rok

Testerzy: Do udziału w projekcie zaproszono sprzedawców Oracle (Stany Zjednoczone). Handlowcy wyposażeni w iPhone’y, odpowiedzialni za telefoniczną sprzedaż, angielski językiem ojczystym

Cechowała ich: minimalna wiedza na temat Oracle Voice, jednakże brak przeszkolenia w tym zakresie

Cel: obserwacja konwersacji prowadzonych online i sposoby wykorzystania aplikacji
w naturalnym środowisku pracy specjalistów

Sposób obserwacji: za pomocą zautomatyzowanych testów i statystyk, poprzez wywiady telefoniczne, a także z wykorzystaniem wyników analizy logów użycia funkcji głosowych grupy testerów dostarczonych przez partnera projektu, Nuance

Wnioski

Po upływie tygodnia od fazy testów, z użytkownikami przeprowadzono telefoniczne wywiady.

Efekty? 80% przyznało, iż produkt znacznie przewyższył ich oczekiwania. Zespół UX uzyskał wgląd w sposoby wykorzystania Voice’a. Wyniki testów stały się podwalinami aplikacji – wyodrębniono wymagania dotyczące funkcji i cech mających w pełni spełnić oczekiwania użytkowników.

Należały do nich między innymi konieczność rozpoznawania przez Oracle Voice produktów oraz specyficznego dla danej branży słownictwa np. exadata czy exalytics. Z pomocą Oracle przyszedł następnie partner projektu, Nuance, dostarczając narzędzie wspierające funkcje językowe narzędzia, zwłaszcza precyzyjne rozpoznawanie słownych komunikatów użytkowników. Testy wykazały także, iż sprzedawcy oczekują, by aplikacja utrzymywała satysfakcjonującą łączność z Oracle Sales Cloud także w czasie przełączania się ich urządzeń między prywatnymi a firmowymi sieciami. Istotna była także prosta modyfikacja poziomu głośności oraz możliwość innego niż głosowe wprowadzania danych, zwłaszcza
w czasie korzystania z aplikacji w nieprzyjaznym (głośnym) otoczeniu.

O tym, jak inżynierowie poradzili sobie z zadaniem przeczytacie w kolejnym wpisie – teście aplikacji Oracle Voice. Klikamy, oto wnioski QA Outbox!

-

Edyta Kozińska, PR Manager

Opracowano na podstawie Oracle Extends Investment in Cloud User Experiences with Oracle Voice for Sales Cloud
By Vinay Dwivedi, and Anna Wichansky, Oracle Applications User Experience @theappslab.com

 


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑