Social Media 4901885229_1e14cdb2a4_o

Opublikowane 24 lipca 2014 | przez Outbox Research

0

Kto pierwszy, ten.. Twitter.

Jest niczym pierwszy skurcz serca po wyrywającej z niebytu defibrylacji.
Jak pierwszy krzyk dziecka… pierwszy łapczywy oddech.
140 znaków zdoła ponieść każdą informację.

Analogicznie do aktywności pulsującego serca, jest odzwierciedleniem wydarzeń, na które reaguje społeczność.

Pierwsza fala tweetów wyłania się z niebytu, nieświadomości, niewiedzy. Uprzednio jest cisza. Wykresy przed burzą malują obraz skupionej na codzienności społeczności. Dopiero gromy z jasnego nieba wydzierają ludzi z dotychczasowej rutyny i 140 znaków wystarczy, by zaalarmować cały świat.

Twitter zdaje się być obecnie najszybszym źródłem wiedzy o istotnych wydarzeniach, zarówno z perspektywy globalnej, jak i lokalnej. Wyprzedza Facebooka, pozostawia także daleko w tyle media tradycyjne (radio, tv, gazety).  Zgodnie z oczekiwaniami pokładanymi
w symbolizującym Twittera znaku graficznym, niesiona na skrzydłach niebieskiego kuriera informacja uderza w społeczność, zataczając coraz szersze kręgi.

MH17-clean

Katastrofa MH17. Źródło: Radian6

Szybkość Twittera przejawia się nie tylko w krytycznych, newralgicznych dla społeczności międzynarodowej wydarzeniach. Także treści humorystyczne sprawniej niż za pomocą tradycyjnych mediów rozprzestrzeniają się po sieciach społecznościowych.

O doskonałym przykładzie zastosowania real-time marketingu – zabawnym wpisie Snickersa i osiągniętym przez niego w social media sukcesie – pisaliśmy już wcześniej.

Suarez-media type-clean

Suarez gryzie przeciwnika, Puchar Świata, Brazylia. Źródło: Radian6

Symbioza z konieczności?

Nie oznacza to jednakże definitywnej porażki mediów mainstreamowych. Wydawcy już dawno odnaleźli się w nowych realiach.  Aktywnie korzystają z dobrodziejstw social media, ich dobrej jakości treść dostępna jest cyfrowo, a niecierpiące zwłoki wiadomości wypuszczane są w świat właśnie za pomocą m.in. Twittera.

W przypadku katastrofy samolotu Malaysia Airlines, spośród wszystkich tweetujących o incydencie użytkowników, najwięcej obserwujących gromadzą konta m.in. CNN  (@cnnbrk – CNN Breaking News; @CNNPhotos, @CNNVideo), @MAS (Malaysia Airlines), czy @nytimes (New York Times).

Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku ujawnionych przez Wprost taśm. Najszybsze były media tradycyjne. Dane nie powinny dziwić. Media mainstreamowe często dysponują informacjami uzyskanymi na drodze śledztw dziennikarskich. Newsy te, dopiero po odpowiedniej obróbce, ujawniane są opinii publicznej.  Reglamentowany dostęp do treści podsłuchanych rozmów członków administracji państwa zapewnił „Wprostowi” zdecydowane pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych mediów w czerwcu.

Sikorski-taśmy-clean

Radosław Sikorski w social mediach po ujawnieniu taśm Wprost. Źródło: Radian6

Analiza dotycząca wpisów na temat ministra Radosława Sikorskiego (16-18.07) wykazała, iż blisko 19% komentarzy zamieszczonych w sieci pojawiło się w mediach głównego nurtu. Udział blogów stanowił 10%, z Twittera korzystało zaś jedynie 5,5% użytkowników. Istotne są zatem pierwotne źródła informacji – to one przykuwają uwagę największej liczby odbiorców.

Kto pierwszy, ten.. Twitter.

Twitter jest jednakże zdecydowanym liderem, informatorem – zwycięzcą w kategorii zaskakujących, niespodziewanych i istotnych dla społeczności wydarzeń. Stanowi potężne narzędzie komunikacyjne. Bierzmy przykład z dziennikarzy i polityków, wysyłajmy w świat newsy za pomocą Twittera. Komunikujmy, obserwujmy, analizujmy. I trzymajmy rękę na pulsującym sercu społeczności międzynarodowej.

Chcesz dowiedzieć się, jak wykorzystać Twittera na konferencji?

Niestandardowe wykorzystanie Twittera – TOP 10 – wpis na blogu Natalii Hatalskiej

Edyta Kozińska, PR Manager

Wykorzystano dane zgromadzone przez Radian6, którego dystrybutorem w Polsce jest OutboxPhoto credit: Ethan Hein / Foter / Creative Commons Attribution 2.0 Generic (CC BY 2.0)

 


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑