Social Media Medicines

Opublikowane 29 maja 2014 | przez Outbox Research

0

4 wytyczne social media dla branży farmaceutycznej

Artykuł opisuje podejście branży farmaceutycznej do social media na rynku amerykańskim. Liczymy na to, że niektóre ze wskazówek znajdą odzwierciedlenie na polskim rynku farmaceutycznym.

Czytając jakikolwiek artykuł o przystosowaniu platform społecznościowych do rynku farmaceutycznego, prawdopodobnie przeczytasz o braku jasnych wytycznych FDA (w USA jest to Agencja Żywności i Leków). W Polsce sytuacja przedstawia się podobnie, popularny jest problem podjęcia bezpośredniej komunikacji przez marki farmaceutyczne. W związku z niejasnymi wytycznymi, wiele firm farmaceutycznych w USA, nie bez powodu, podjęło aktywność w sieciach społecznościowych. Według Pew Reaserch Center, 80% użytkowników Internetu, używa kanałów online by zbierać informacje dotyczące zdrowia. Są tam pacjenci szukający najlepszych źródeł informacji o chorobach i lekach.

Rzućmy okiem na 4 sposoby, kiedy marki farmaceutyczne mogą (i to robią) najlepiej wykorzystać social media, nie będąc zobligowane przez wytyczne amerykańskiego rządu.

1. Słuchaj pacjentów

Nasłuch social media może dostarczyć firmom farmaceutycznym wiele wartościowych wskaźników. Wielu ludzi aktywnie prowadzi bloga o swoim stanie zdrowia, dyskutują tematy zdrowotne z przyjaciółmi na Facebooku i tweetują o swoich chorobach, a przede wszystkim tworzą społeczności pacjentów online. Znajdź te konwersacje. Zrozum, co interesuje twoich konsumentów. Nawet, jeżeli wahasz się czy możesz aktywnie się zaangażować w te rozmowy, nadal możesz wynieść wartość dodaną z nasłuchu rozmów o lekach i dolegliwościach, które pozwalają uleczyć.

2. Edukuj i informuj

Jeżeli jesteś gotowy na to by stać się aktywnym w social media i wykorzystać dane z nasłuchu, pacjenci będą mogli wynieść korzyści z twoich rad, wypowiedzi i dyskusji w kontekście chorób i leków. Dezinformacja na każdy temat obfituje w Internecie. Identyfikacja konwersacji wokół twoich leków i firmy pozwoli dementować fałszywe informacje i nieporozumienia, które się pojawią.

3. Pozwól zwolennikom marki opowiedzieć swoją historię

Czy istnieje bardziej efektywna droga przedstawienia rzeczywistych korzyści płynących z twojego produktu, niż znalezienie osób, które chcą podzielić się swoją historią? Na pewno jest ktoś, kto chce podzielić się ze światem informacją: „Ten lek ocalił życie mojej mamie!”. Pozwól zwolennikom marki opowiedzieć swoją historie na kanałach social media. Pamiętaj, że YouTube jest jedną z najpotężniejszych wyszukiwarek online. Video-referencje potencje mogą być potężnym narzędziem.

4. Popraw SEO przez jakość udostępnianych treści

Nawiązując do punktu trzeciego, dobrze jest pamiętać, że YouTube jest własnością Google i jest regularnie indeksowany. Tworzenie i umieszczanie video z odpowiednimi tytułami i opisami, zapewni, że twoje treści będą widoczne w wyszukiwarce, a dodatkowo mogą być powiązane linkami ze stroną internetową. Czy to na potrzeby wideo, czy na potrzeby wspomnianych blogów, firmy farmaceutyczne, powinny przyjąć pogląd, że przygotowane treści powinny być opracowane w celu lepszego informowania i wspierania swoich konsumentów.

Bacznie przyglądasz się temu, co mówią ludzie na kanałach social media, prawda? Teraz przyszedł czas by tworzyć treści dedykowane tym dyskusjom, tak by społeczność chciała przeczytać i podzielić się informacją z własną siecią kontaktów.

Tags: , , ,


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑