Social Media Twitter Command Center

Opublikowane 16 maja 2014 | przez Outbox Research

0

Jak wykorzystać Twittera na konferencji

Wielu sprzedawców nie wie jak efektywnie używać Twittera do celów biznesowych. Odnalezienie się w informacyjnym szumie może być trudne i przytłaczające. Jednakże, jest to bardzo potężna platforma która łączy ludzi i może pozwolić Ci stanąć w innym szeregu niż sprzedawcy, którzy kontaktują się przez maila czy telefon. Jednym z najbardziej skutecznych sposobów jest używanie Twittera na konferencji. Artykuł mówi jak to zrobić, a Radian6 pozwala tych konwersacji słuchać:

Przed konferencją:

1. Jeżeli jeszcze nie masz konta na Twitterze – uruchom je. Upewnij się, że załączyłeś ładne zdjęcie z twoją twarzą i napisz, krótką notkę – nie tylko biznesową, ale taką która powie kim jesteś.

2. Przyjrzyj się agendzie i wybierz sesje, podczas których mogą wypowiadać się twoi przyszli lub obecni klienci. Zaplanuj czas tak by we wszystkich, lub choć w części prelekcji, wziąć udział. Upewnij się, że śledzisz prelegentów na Twitterze.

3. Jeżeli wiesz, że którykolwiek z twoich klientów będzie obecny na konferencji, upewnij się, że masz ich na Twitterze. Rozważ stworzenie listy tych osób.

4. Sprawdź hashtagi konferencji (szukaj symbolu # i liter, które po nim następują). Większość wydarzeń publikuje hashtagi na stronie internetowej. Jeśli nie masz z nimi doświadczenia, przećwicz ich wyszukiwanie na Twitterze, by zrozumieć jak działają. Prawdopodobnie zauważysz tweety, które promują wydarzenie lub tweety od prelegentów, którzy mówią o tym, że z niecierpliwością czekają na swoje wystąpienie.

5. Jeżeli są osoby, które koniecznie chcesz spotkać podczas wydarzenia, zatweetuj do nich np. „@[ty-i-ty] czy wybierasz się na #sxsw? Jeśli tak, byłoby świetnie się spotkać. Czy możemy złapać się na kilka minut i przywitać się osobiście?”. Możesz także zrobić to przez email, ale ten sposób może być mniej efektywny niż kontakt z osobą, która jest na Twitterze. Nie polecamy kilkakrotnie odzywać się w ten sposób do jednej osoby. Ludzie przejrzą profil by przejrzeć twoje ostatnie tweety. Kilka oczywistych zabiegów sprzedażowych jest nie przekonującym zestawem tweetów.

Na konferencji:

1. Zamelduj się tweetem (“check in”), daj znać ludziom, że już jesteś. Przykładowo: „Właśnie dotarłem na #adtech. Niecierpliwie czekam na pierwszą prelekcje”. Pamiętaj by użyć hashtagu wydarzenia, by twój tweet się wyświetlił pośród newsów konferencyjnych.

2. Kiedy widzisz coś interesującego lub niezwykłego, jak np. fajne stoisko lub instalacja, zrób zdjęcie i umieść je na Twitterze. Obrazy są popularne. Twoje zdjęcie z przyjacielem/klientem/kolegą z zespołu albo zdjęcie stanowiska firmy może być też zabawne.

3. Regularnie wyszukuj hashtagi wydarzenia. Podaj dalej interesujące rzeczy, które zauważysz, zwłaszcza wszystko co pochodzi od twoich obecnych lub potencjalnych klientów. Nie wahaj się retweetować rzeczy z korporacyjnego konta twojego klienta. Nawet to może poskutkować, ponieważ nigdy nie wiesz kto zarządza tymi kontami. Jeśli nie jest to odpowiednia osoba, a twój profil wygląda interesująco i piszesz o ciekawych rzeczach, finalnie twój tweet może dotrzeć do osób zainteresowanych.

4. Jeśli bierzesz udział w sesji, gdzie twój klient się wypowiada, zatweetuj o tym co mówi. Upewnij się, że dodasz tag jego użytkownika z Twittera i dołączysz hashtag wydarzenia. Ludzie doceniają rozprzestrzenianie tego co powiedzieli poza mury konferencji. Podejdź strategicznie do tego co napiszesz.

5. Po spotkaniu, publicznie podziękuj klientowi przez tweeta na kształt: “@[ty-i-ty] było miło się spotkać osobiście na #sxsw”. Oczywiście, nie rób tego jeśli ty lub klient nie chcecie by więcej ludzi dowiedziało się, że się spotkaliście. Z drugiej strony, z biznesowego punktu widzenia dobrze jest powiedzieć firmom konkurencyjnym, że rozmawiało się z jedną i drugą. Jest to typowy zabieg strategiczny.

6. Podziękuj sponsorom (zwłaszcza gdy są to obecni lub potencjalni klienci), którzy gościli cię na świetnym przyjęciu – może być to zabawny i prosty tweet, dzięki któremu możesz zarobić kilka dodatkowych punktów.

Po konferencji:

1. Obwieść, że już wychodzisz. Przykładowo: „Właśnie wyszedłem z #sxsw, to był dobrze wykorzystany czas! Dużo świetnych spotkań i wiele do zrobienia!”

2. Publicznie podziękuj ludziom za spotkania, które odbyłeś. Nie powtarzaj tego jeśli w rzeczywistości już im podziękowałeś.

3. Napisz do ludzi z którymi nie zdążyłeś się spotkać i wyraź pożałowanie z tego powodu.

4. Nie przestawaj śledzić hashtagu wydarzenia, zazwyczaj później także pojawiają się treści. Ludzie często piszą posty na blogach o tym czego się nauczyli, jeśli zauważysz coś od partnera lub klienta, to koniecznie przeczytaj. Jest to szansa na komentarz i pomoc w rozprzestrzenieniu ich wpisu.

Twitter to świetne narzędzie. Jeśli używa się go strategicznie, pomaga zyskać przewagę nad innymi sprzedawcami, którzy nie używają platformy w odpowiedni sposób. Nie musisz postępować dokładnie według powyższych wskazówek, ale użyj ich by zbudować swój system i techniki komunikacji – tak by Twitter pracował dla Ciebie. Jeśli już używasz Twittera podczas rożnych wydarzeń i masz kilka sugestii, to prosimy podziel się nimi poniżej.

A już wkrótce Salesforce Cloud Tour Warsaw w Centrum Nauki Kopernika! Zapraszamy do rejestracji!

Tags: , , ,


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑