Aplikacje mobilne Mobile-targi

Opublikowane 17 kwietnia 2014 | przez Outbox Research

0

Outbox na Mobile Central Europe

W największej konferencji technologii mobilnych Mobile Central Europe wzięła udział spora grupa deweloperów i menadżerów Outbox. Wrażenia były mocne. Duża dawka wiedzy okraszona swoistym humorem gwiazd branży. Spotkaliśmy największe światowe sławy i trendsetterów w dziedzinie aplikacji mobilnych.

Na konferencję składały się 3 ścieżki po 7 slotów, co stanowiło łącznie ponad 20 godzin wykładów. Trudno było wybierać, ale.. po kolei.

Zaczęło się od keynote’a Mike’a Lee, który nakreślił wizję rynku aplikacji mobilnych i nieuchronnie zbliżających się trendów. Wskazał, gdzie szukać dochodów, a jakich działań zdecydowanie unikać. Nadchodzącą epokę określił mianem “silver era” aplikacji mobilnych – czasu, gdy – w odróżnieniu od epoki pionierów oraz złotej ery – każdy musi posiadać własną aplikację mobilną. Nie są one już domeną awangardowych eksperymentatorów szukających poklasku u early adopterów, lecz stają się chlebem powszednim dla mas. Dziś każda firma musi istnieć w Google Play i AppStore. Oznacza to wiele pracy do zrobienia. Elementem humorystycznym było 6 slajdów, na których coraz większym fontem pojawiał się napis: “Don’t make games!”.

Wiele czasu poświęcono dyskusjom o dizajnie aplikacji oraz ich szybkim prototypowaniu. Nie pozostał pominięty temat aplikacji dla najmniejszych użytkowników. Kathryn Rotondo omówiła trudne aspekty i pułapki projektowania, dla tego wciąż rozwijającego się rynku. Damian Mehers z Evernote zaprezentował projekty na różne urządzenia niebędące smartfonami i tabletami. Wspomniano także o głębszych podstawach dobrego dizajnu, a w teorie modeli mentalnych wprowadził zgromadzonych Cesare Rocchi.

Jakie aspekty nie zostały poruszone, a w naszej opinii znaleźć się w agendzie powinny

Teraz o tym czego nie było, bo to także ma znaczenie. Otóż, nie było żadnego wykładu o akceleratorach pozwalajacych na wytwarzanie oprogramowania na wiele platform jednocześnie. Można by odnieść wrażenie, że czasy phonegap, czy apache Cordova, odeszły w niepamięć.

Zamykający wykład, który także był keynote’em poprowadzonym przez Dave’a Wiskusa nosił tytuł “human interactionos”. O czym należy pamiętać: Dave to dość ekscentryczna persona zaangażowana w wiele bardzo popularnych i dochodowych projektów na iOS, m.in. Kaeioscope. Trudno powiedzieć, czego dokładnie dotyczyła prelekcja, jednakże zaliczylibyśmy ją do kategorii: mentorskie. Zbiór różnych opowieści scalało słowo kluczowe: interakcje. Takie prawo gwiazd: mogą mówić, o czym chcą.

Naszym zdaniem, Mobile Central Europe to konferencja na wysokim poziomie zarówno technicznym, jak i światopoglądowym, dająca wgląd w najnowsze trendy. Czekamy na kolejne edycje.

1078557_226316564221633_1845762010_o 1597082_226064280913528_1824142095_o 1655031_226063707580252_1750800690_o 1655542_226063514246938_1121751646_o 1655623_226317024221587_722550563_o 1781209_226064394246850_311155397_o 1781320_226064377580185_478450624_o 1795949_226063777580245_182128659_o 1799972_226063910913565_759838124_o

Wykorzystano fotografie Mobile Central Europe


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑