Salesforce cloud-computing-hp_2283236b

Opublikowane 15 kwietnia 2014 | przez Outbox Research

0

Salesforce otworzy trzy centra danych w Europie

Outbox od lat oferuje wdrożenia Salesforce CRM w Polsce oraz prowadzi szkolenia, świadczy usługi konsultingowe i doradcze dla klientów w zakresie tej technologii. Dla części naszych klientów były to rozwiązania, które nie wchodziły w grę, ponieważ dane przechowywane były poza Europą. Dlatego z przyjemnością informujemy, że Salesforce rozszerza swoją ekspansję na Europę, mając na celu nawiązanie współpracy z przedsiębiorstwami z branż regulowanych.

Gigant branży cloud computing – Salesforce.com ogłosił, że zamierza rozszerzyć swoje inwestycje w Europie i otworzyć trzy nowe data centres w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. Salesforce znany jest z oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami (CRM), które pomaga zespołom sprzedażowym obserwować każdego klienta – kim on jest, gdzie znajduje się w procesie sprzedaży, jakie są jego wymagania i ostatnie aktywności w social media. Sprzedawca  może monitorować notatki z poprzednich rozmów i archiwizować konwersacje mailowe.

Oprogramowanie Salesforce jest dostarczane „w chmurze”, co oznacza, że wszystkie informacje są przechowywane na serwerach należących do Salesforce, a członkowie zespołu sprzedażowego mają do nich dostęp za pośrednictwem Internetu. Serwery te obecnie znajdują się w 5 data centres – cztery z nich są w Stanach Zjednoczonych i jedno w Japonii.

Mimo że firmy mogą uzyskać dostęp do informacji z dowolnego miejsca na świecie, istnieją branże regulowane, które wymagają, aby dane ich klientów były przechowywane lokalnie. Dla tych organizacji, cloud computing często nie jest realną opcją. Poprzez otwarcie trzech nowych centrów danych w Europie, Salesforce sprawi, że jego oprogramowanie CRM w chmurze stanie się dostępne dla wspomnianych organizacji, w tym także dla rządu brytyjskiego.

„Uruchomienie europejskich data centres jest przede wszystkim naszym zobowiązaniem wobec europejskiego biznesu” – powiedział Steve Garnett, europejski prezes Salesforce.com. „To także dodatkowe możliwości dla nas w regulowanych przedsiębiorstwach i sektorach rządowych  – jak np. opieka zdrowotna i tym podobne.”

Salesforce No software plaque_1
Zarówno Outbox, jak i Salesforce (od 2012 roku) należą do programu rządu brytyjskiego o nazwie G-Cloud. Jest to program promujący politykę „cloud-first”, w którym organizacje sektora publicznego zachęcane są do zakupu i korzystania z technologii w chmurze, w celu poprawy jakości usług i bardziej efektywnej pracy dla społeczeństwa.

„Obserwujemy jak duże, technologiczne projekty podupadają na koszt podatników. Urząd Rady Ministrów zwrócił uwagę na to, że te czasy już minęły. Chcemy skutecznych sposobów administracji centralnej i samorządowej, która łączy się z obywatelami” powiedział Garnett. Jako przykład podał Hounslow County Council, która rozwija całkiem nowy pakiet usług w chmurze. Pozwala on pracownikom na dostęp do zapisów komunikacji między Radą i poszczególnymi obywatelami za pośrednictwem Internetu, poczty email i telefonu, co umożliwia stworzenie zintegrowanej i spójnej obsługi.

Dodał, że Urząd Rady Ministrów chce, aby rząd korzystając z usług w chmurze, dał przykład firmom handlowym, jak dostarczać lepsze, bardziej ekonomiczne i efektywne technologie dla podatników i obywateli. „Jedną z lepszych cech rynku na który się kierujemy, jest fakt, że ludzie rozpoznają dobre usługi i właśnie to napędza nasz wzrost” stwierdził Garnett.

Reputacja cloud computing została ostatnio wystawiona na ciężką próbę, po ujawieniu przez demaskatora NSA Edwarda Snowdena programu nadzoru obywateli przez USA i inne rządy. Jednakże Garnett zaprzeczył jakoby konsekwencje tej sytuacji spadły na Salesforce’a.
„Obserwujemy niezwykły wzrost liczby klientów, a to dlatego, że nasi konsumenci odnoszą sukcesy i próbują połączyć się z klientami w zupełnie nowy sposób” powiedział.

„Jedynym sposobem by to osiągnąć jest wykorzystanie technologii cloud. Nie można tego zrobić za pomocą tradycyjnego oprogramowania zainstalowanego na komputerach. Większość naszych klientów zauważa, że ich dane są bardziej bezpieczne, dostępne i elastyczne w chmurze”.

W zeszłym tygodniu, Salesforce podniósł prognozę na rok fiskalny 2015 o 100 milionów dolarów, aby osiągnąć 5,3 miliarda dolarów, co oznacza całoroczną stopę wzrostu w wysokości 30%. Dochody ogółem za czwarty kwartał wynosiły 1,15 miliardów dolarów, stanowi wzrost o 37% rok do roku. Firma analityczna IDC prognozuje, że zachodnioeuropejski rynek cloud computing wzrośnie do 29,4 miliarda dolarów w 2017 roku.

Outbox jest największym w regionie partnerem Salesforce.com. Dzięki ilości wykonanych projektów i satysfakcji klientów (9.5/10), wielkości zespołu oraz ilości zrealizowanych projektów jesteśmy w procesie pozyskiwania statusu „Gold Cloud Alliance Partner”. Nasz zespół konsultantów liczy ponad 30 osób, w tym 19 certyfikowanych przez Salesforce.com. Do tej pory zakończyliśmy ponad 30 projektów w technologii salesforce.com w Polsce i za granicą. Wyróżnia nas nastawienie na klienta, głęboka wiedza techniczna oraz wiele lat doświadczenia w systemach z rodziny CRM.

Nasz status przedstawiony przez Salesforce można znaleźć tutaj: http://go.outbox.pl/salesforce_appexchange

 

Tags: , ,


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑