Wydarzenia SM grafika

Opublikowane 13 grudnia 2013 | przez Outbox Research

0

3xR: Raport – Radian6 – Relacja

Merytorycznych wydarzeń tego typu jest jak na lekarstwo. IRCenter udało się zgromadzić samą śmietankę naszego polskiego rynku monitoringu sieci społecznościowych.

U podstaw całego spotkania leży raport: Rynek monitoringu i Analizy Social Media 2013, dostępny poniżej:

slide-share

 

 

 

 

 

 

IRCenter postanowiło sprawdzić, co sądzą o monitoringu Internetu jego użytkownicy. W badaniu wzięły udział głównie osoby, które na co dzień mają styczność z narzędziami i korzystają z nich w codziennej pracy. Podkreślić trzeba, że przedstawione wyniki nie są efektem reprezentatywnego badania ilościowego tylko złożonej sondy przeprowadzonej wśród użytkowników.

Nam zabrakło w raporcie jasnego przedstawienia opinii osób, które z ramienia danej marki odpowiedzialne są za wyniki, gdzie monitoring Internetu jest jednym z czynników, który pozwala je osiągnąć. Przedstawiono analizę opinii osób, które reprezentowały głównie agencje PR, interaktywne, marketingowe, domy mediowe itp. W przeważającej części byli to specjaliści i managerowie, czyli osoby, które zazwyczaj nie posiadają budżetu na monitoring i nie decydują o kosztach. Jest to istotne, ponieważ raport jasno pokazuje, że osoby te – o dziwo – nie są zadowolone właśnie z ceny, a już dalej – z dokładności wyników.

Z naszej perspektywy spotkanie przebiegło sprawnie i ciekawie. Raport IRCenter zaprezentował Albert Hupa. Sebastian Umiński rozszerzył temat analizy narzędzi do monitorowania Internetu przytaczając zagraniczne przykłady podobnych przedsięwzięć. Finalnie agenda zaprowadziła nas do ostatniego punku spotkania – panelu w którym wzięli udział: Jan Zając (Sotrender), Oskar Berezowski (Napoleon), Robert Stelmach (NewsPoint), Alber Hupa (IRCenter), Kamil Bargiel (SentiOne) i Jan Michalski (Outbox jako przedstawiciel narzędzia Radian6). Dyskusję moderował Janusz Sielicki.

Padło pytanie o sentyment – rozważano jego przydatność i wyzwania, jakie analiza sentymentu stawia przed narzędziami i osobami, które polegają na automatycznych wynikach. Po drodze temat zahaczył o Facebook`a i niektórzy pokusili się nawet o opinię, że przedstawiciele narzędzi pokłócili się o nowy Edge Rank. Janusz Sielicki zadał ciekawe pytanie o standardy w social media. Faktycznie w tej młodziutkiej branży standaryzacji brakuje. Uczestnicy panelu zgodzili się co do tego, że standaryzacja jest istotna. Jednak jej brak nie krępuje twórców i przedstawicieli narzędzi tak bardzo, jak na przykład agencje badawcze. Szczególnie zainteresowała nas kwestia rozwoju polskich narzędzi na rynki zagraniczne. Niektórzy wybierają się do USA, niektórzy do UK, powiedziano, że duży potencjał niosą w sobie rynki wschodnie. Rok 2014 zapowiada się ciekawie.

Jan Michalski, komentarz ekspercki:

Bardzo się cieszymy, że Radian6 jest w czołówce narzędzi monitorujących Internet pod względem oceny przez użytkowników, tym bardziej, że aktywnie rozpoczęliśmy w tym roku współpracę z klientami w Polsce. Tym bardziej warto zaznaczyć, że Radian6 to nie tylko narzędzie dające użytkownikowi możliwości nasłuchu oraz analizy wzmianek – posiad również funkcjonalności prowadzenia dialogu z klientami przez dedykowaną aplikację (PC, MAC, iOS) oraz integrację z systemami wewnętrznymi w firmie.

Rozwiązanie obsługuje aż 24 języki. Dzięki temu może być nie tylko narzędziem dla początkujących w social media firm, ale także takich, które potrzebują skali, automatyzacji i zaangażowania wielu osób w dialog z klientem w mediach społecznościowych.

Mam nadzieję, że raport IRC będzie wydarzeniem cyklicznym i wraz z zespołem Outbox będziemy dążyć do tego, aby zwiększyć satysfakcję naszych klientów.

 

Joanna Zalewska

Tags: , ,


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑