Wydarzenia Europower-Outbox

Opublikowane 2 grudnia 2013 | przez Outbox Research

0

Przyszłość energetyki – EuroPower 2013

Energetyka czerpiąca z doświadczeń telekomów, Smart-Grid, produkty niestandardowe dla klientów czy wejście firm telekomunikacyjnych na rynek energii – to jedne z tematów poruszanych w czasie zakończonej konferencji EuroPower, której Outbox był strategicznym partnerem.

Jako firma oferująca rozwiązania wspierające zarządzanie relacjami z klientami (CRM) oraz Customer Experience, ze szczególnym zainteresowaniem przysłuchiwaliśmy się sesji dotyczącej klientom i ich doświadczeniom w kontakcie z dostawcami energetycznymi.

Ciekawostki:

  • Ok. 100 tys. odbiorców indywidualnych zmieniło dostawcę energii elektrycznej, co stanowi ok. 0,7% klientów. W przypadku odbiorców przemysłowych odsetek ten sięga 7 %
  • 20% klientów to tzn. klienci pozataryfowi – otrzymujący produkt niestandardowy, nieprzewidziany taryfą elektryczną – może być nim, np. sprzedaż energii powiązana z dostarczeniem usług telekomunikacyjnych (źródło: Tauron)

Przykładem na satysfakcjonującą współpracę między firmą energetyczną a telekomem są Tauron oraz T–Mobile. Spółki kooperują w zakresie dostarczania wspólnych produktów (w czasie konferencji wspomniano także o podobnych doświadczeniach Polkomtel). Spółki obrotu energią korzystają z doświadczeń firm telekomunikacyjnych w zakresie komunikacji z klientem i kształtowania oferty, z drugiej strony – telekomy korzystają z szansy i chętnie wchodząc na rynek energii. Rozpoczynają one sprzedaż energii elektrycznej (z sukcesem robi to już wspomniany T–Mobile, Orange zamierza).

Czego oczekują klienci, czyli Smart – Grid oraz smart – metering

zainteresowanie-klientów

 

 

 

 

 

 

Źródło: Pierwszy Śląski spis energetyczny, Tauron

Poza niską ceną – co zawsze jest ważne przy wyborze oferty – wśród 5 najpopularniejszych wskazań klientów, określających ich zaangażowanie, wysokie pozycje zajmują: możliwość korzystania z serwisów elektronicznych oraz czerpanie korzyści z bycia lojalnym wobec marki/produktu – jednym słowem: klienci oczekują lepszego Customer Experience!

Powszechnym oczekiwaniem konsumentów jest również odejście od prognozowania zużycia i płacenie za zużycie rzeczywiste. Podkreślano także niezwykle istotny dostęp do informacji o szczegółowym profilu eksploatacji, co pomogło by dostosować zamówioną moc do faktycznych potrzeb. Popierane i wspierane przez Regulatora Smart – Grid umożliwiło by także dostarczenie klientom szeregu nowych usług (dom inteligentny, monitorowanie, security, sterowanie zdalne, itp.). Smart – metering  jest zatem niezwykle ważnym elementem Customer Experience!

Co dalej?

Przed energetyką stoi trudne zadanie. Musi liczyć się przede wszystkim ze starzeniem się społeczeństwa – prognozą na rok 2060 jest odwrócenie przekroju wiekowego społeczeństwa z 1960 roku. Oznacza to, iż polityka energetyczna oraz kształtowanie ofert przedsiębiorstw musi uwzględniać fakt zmiany zapotrzebowania na energię ludzi starszych i wiążące się z nimi mniejszą dynamikę konsumencką oraz zdolność nabywczą. Nie mniej istotne jest także zarządzanie relacjami z klientami oraz komunikacja z nimi, z wykorzystaniem najnowszych teleinformatycznych technologii pozwalających dostosować ofertę do faktycznych potrzeb konsumentów.

 

Richard Thomas, Outbox

Tags: , , ,


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Do góry ↑