Trendy mobilne smartphone-home

Opublikowane 19 kwietnia 2013 | przez Outbox Research

HBR: Jak użytkownicy korzystają ze smartphone’ów?

Lutowe wydanie amerykańskiego Harvard Business Review prezentuje 7 celów i motywacji amerykańskich użytkowników do korzystania ze smartphone’a wynikających z badania pt. „Seven Shades od Mobile” przeprowadzonego pod koniec 2012 r. przez InsightsNow dla internetowego potentata AOL oraz agencji reklamowej BBDO. Wyniki te momentalnie wzbudziły falę krytycznych komentarzy ilustrujących złożoność tematu.

HBR-jak-uzytkownicy-korzystaja-ze-smartphoneow

Jak wskazują wnioski zamieszone w HBR, nawet 68% amerykańskich użytkowników korzysta ze swojego smartphone’a w domu, a nie poza domem. Wynik ten został skomentowany jako zapewne specyficzny dla amerykańskiego rynku i stylu życia („zadzwoń do mnie”), a przy okazji niewiele wnoszący bez rozbicia na grupę „nastolatków” (generacji Y – roczników 90-95) i „dorosłych” (roczniki wcześniejsze i dużo wcześniejsze, niż 90), których nawyki komunikacyjne są bardzo różne.

Drugim najważniejszym z prezentowanych wniosków, było rozbicie na czasu spędzanego ze smartphonem na 7 najważniejszych aktywności wykonywanych za jego pomocą, w tym najczęściej wykonywane czynności określone zbiorczo jako „Me time”, czyli „Mój czas” lub „Czas dla mnie”.

Z badania wynika, że użytkownicy spędzali 46% czasu ze smartphonem, czyli aż 864 minuty miesięcznie na osobę, relaksując się lub bawiąc – oglądając plik wideo, portale plotkarskie, grając, przeglądając sklepy internetowe bez dokonywania zakupów.

Inne cele korzystania ze smartphone’a to socjalizacja (interakcje z innymi ludźmi), zakupy on-line, zarządzanie sprawami osobistymi (rachunki, zdrowie, produktywność), przygotowania (np. do podróży), odkrywanie (poszukiwanie aktualności i innych informacji).

Jak wynika z artykułu, reklamodawcy są niezbyt skuteczni w docieraniu do użytkowników podczas ich „Mojego czasu”. Przyczyną tego stanu rzeczy może być brak związku z wykonywanymi czynnościami, łatwość ignorowania komunikatów reklamowych albo przeciwnie – ich inwazyjna natura.

foto: http://www.flickr.com/photos/booleansplit/8012119793/

Tags: , , ,


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Do góry ↑