Trendy mobilne GoogleAnalytics-PageLoadTime

Opublikowane 16 kwietnia 2013 | przez Michał Faber

Google: czas ładowania witryn mobilnych krótszy o 30%

Coraz krócej czekamy na ładowanie stron internetowych – wynika z raportu Speed Test przygotowanego przez zespół Google Analytics. Szybsze ładowanie witryn mobilnych to większa satysfakcja użytkowników.

Usprawnienia w infrastrukturze internetu, coraz szybsze silniki przeglądarek, rosnąca moc obliczeniowa smartphone’ów oraz popularyzacja technologii mobilnych takich jak LTE/4G sprawiła, że w zeszłym roku ładowanie stron internetowych na urządzeniach mobilnych było krótsze o 30% w stosunku do roku poprzedniego.

Na komputerach stacjonarnych (domowych, biurowych) czas ładowania nie zmienił się znacząco, ale biorąc pod uwagę, że rozmiary stron internetowych wzrosły o 56%, utrzymanie czasu ładowania na podobnym poziomie to niezły wynik.

GoogleAnalytics-PageLoadTime

Czasy ładowania stron na komputerach stacjonarnych rozbite wg. krajów pokazują, że Polska plasuje się w tej kategorii zaraz za krajami rozwiniętymi.

desktop_select

Wyraźnie widoczne jest skrócenie czasów ładowania witryn mobilnych.

mobile_select

Pełny raport, wraz z interaktywnymi mapami, dostępny jest na stronie bloga Google Analytics.

Tags: , ,


O autorze

Michał Faber

to ewangelista Outbox Research, autor artykułów na temat zastosowań nowych technologii, moderator kilkudziesięciu konferencji i paneli dyskusyjnych, przedsiębiorca z branży ICT.



Do góry ↑