Witryny mobilne fot. flickr

Opublikowane 14 kwietnia 2013 | przez Outbox Research

Witryna mobilna to konieczność

W 2013 roku po raz pierwszy w historii liczba użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych do przeglądania Internetu prześcignie liczbę osób, używających w tym celu komputerów osobistych. Co to oznacza dla firm?

W dzisiejszej internetowej rzeczywistości firma musi spełniać dwa wymogi – posiadać fan page na Facebooku i monitorować ten kanał komunikacji oraz posiadać mobilną wersję swojej strony internetowej. W przeciwnym wypadku traci rozmaite możliwości rozwoju biznesu.

Przygotowany przez ekspertów z Outbox Research raport wskazuje, iż urządzenia mobilne, takie jak smartfony i tablety, już zawładnęły światem, a ich liczba będzie tylko rosnąć. Dość powiedzieć, że już w 2015 roku na każdego mieszkańca Ziemi będzie przypadać jedno mobilne urządzenie, co da liczbę ponad 7 miliardów urządzeń tego typu na rynku. Z drugiej strony wciąż maleje sprzedaż tradycyjnych komputerów PC.

Nic więc dziwnego, że aż 61 procent przepytanych przez Google ankietowanych przyznało: jeśli firma nie ma mobilnej witryny, to równie dobrze mogłaby w ogóle nie istnieć. Sama obecność mobilnej strony WWW to jednak nie wszystko – niezbędna jest też jakość. Aż 79 procent badanych uznało, że jeśli mobilna witryna nie spełni ich oczekiwań, zwykle udają się do konkurencji.

Należy pamiętać, że dzisiejsze urządzenia mobilne to już nie tylko terminale internetowe. Dzisiejszy smartfon z łącznością NFC to tak naprawdę kieszonkowy komputer, który pełni rolę portfela, terminarza, konsoli do gier, narzędzia pracy, a nawet kluczy do drzwi.  Dlatego urządzenie mobilne stało się nieodłącznym kompanem codziennego życia – sięgamy po nie, gdy chcemy coś załatwić, coś sprawdzić, zrobić zdjęcie, czy coś zapisać.

Untitled 1 Jesteśmy tak przyzwyczajeni do smartfonów, że to zwykle od nich rozpoczynamy korzystanie z Internetu, a dopiero później przesiadamy się na większe urządzenie, jak tablet czy komputer. Bardzo często korzystamy też z nich równocześnie. Coraz popularniejszy jest także trend przynoszenia własnych narzędzi pracy do miejsca zatrudnienia (tzw. BYOD, czyli bring your own device). To bardzo wygodne rozwiązanie zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy, choć nieco mniej bezpieczne.

Wszystkie powyższe aspekty i liczby powinny nas przekonać do skrupulatnego zaprojektowania mobilnej wersji swojej witryny internetowej. Jak to zrobić? Tu przychodzi nam z pomocą Google, które radzi co robić, a czego należy unikać przy rozwijaniu mobilnej strony WWW.

10 zasad wymienionych w pełnej wersji raportu Outbox Research pozwoli nie tylko zapewnić użytkownikom dobre wrażenia z przeglądania witryny, ale również osiągnąć dobre wyniki biznesowe oraz ogólne zadowolenie użytkowników.

Raport omawia też nowy standard tworzenia witryn mobilnych – HTML5, dla którego wsparcie wciąż rośnie w ogromnym tempie. Najlepszym przykładem, jak znakomicie pracuje mobilna witryna, oparta właśnie na tej technologii, jest m.youtube.com.

fot. Mr. T in DC / photo on flickr

Tags: , ,


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Do góry ↑