CRM dla Miast poland-wroclaw-city-hall-may-2012

Opublikowane 16 marca 2013 | przez Outbox Research

Urząd Miasta Wrocławia wdroży CRM

Wrocław chce być prekursorem nowoczesnych rozwiązań IT w polskiej administracji. W odpowiedzi na rosnące potrzeby mieszkańców, Urząd zaimplementuje system Microsoft Dynamics CRM.

113d9e71Decyzją Urzędu Miejskiego Wrocławia stolica Dolnego Śląska dołączy do takich miast jak Londyn czy Mediolan pod względem rozwiązań technologicznych. 15 października br. władze miasta podpisały umowę na wdrożenie systemu Microsoft Dynamics CRM z firmą Outbox – jedną z wiodących firm konsultingowych zajmujących się implementacją rozwiązań do obsługi klienta. Prace wdrożeniowe rozpoczęły się w połowie października i potrwają do lipca 2013 roku. Urząd będzie korzystał z 25 licencji, które usprawnią wykonywanie codziennych obowiązków pracownikom wydziałów i jednostek miejskich zaangażowanych w proces obsługi Mieszkańców.

Analizy Banku Światowego pokazują trzy główne trendy wpływające na implementację rozwiązań informatycznych klasy CRM w miastach:  urbanizacja – wynikająca ze stałego wzrostu liczby mieszkańców, która wiąże się z potrzebą zarządzania coraz większymi zasobami informacji o obywatelach, decentralizacja – oznaczająca wzrost znaczenia lokalnych jednostek w kontaktach z mieszkańcami oraz globalizacja, zwiększająca rolę miasta poza własnym obszarem.

Prawidłowo wdrożony system CRM prezentuje oczekiwane dane administracyjne w jednym miejscu, dzięki czemu na podstawie historii kontaktów z Mieszkańcem, kategorii dokonywanych przez niego zgłoszeń,  urzędnik jest w stanie dużo szybciej i lepiej obsługiwać klienta. Rozwiązanie klasy CRM umożliwia również sprawniejszą komunikację z urzędem bez wychodzenia z domu poprzez kanały elektroniczne, takie jak www, chat, email, co bardzo ułatwia życie Mieszkańców, a jednocześnie obniża koszty ich obsługi. W przyszłości system może zostać rozwinięty do obsługi pełnej kolaboracji poprzez portale społecznościowe np. Facebook.

– Światowy rynek CRM w sektorze instytucji rządowych stanowi około 6% całego rynku systemów do obsługi klienta z corocznym wzrostem na poziomie 7%. Jeżeli za przykładem Wrocławia pójdą inne polskie miasta, mamy szansę w ciągu kilku lat dogonić zachodnie standardy obsługi Mieszkańca – Klienta – mówi Marcin Ciesielski, członek zarządu firmy Outbox.

 

fot. Smo_Q / photo on flickr

Tags: , ,


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Do góry ↑