Banki na Facebook fot. deaoedn

Opublikowane 5 stycznia 2013 | przez Outbox Research

Social media: który bank spisuje się najlepiej?

Zaangażowanie fanów polskich banków w mediach społecznościowych pozostawia wiele do życzenia. Niektóre z nich radzą sobie lepiej, inne gorzej. Pełny ranking w raporcie Outbox Research.

Z zestawienia przygotowanego na zlecenie Outbox Research możemy wyczytać, że zdecydowanie największą liczbą fanów może pochwalić się Bank Zachodni WBK. Przez ostatnie 3 miesiące facebookowy profil tego banku zyskał aż 23 tysiące nowych obserwatorów i w tej chwili ma ponad 78 tysięcy fanów. Co więcej, na tle konkurencji są to również najaktywniejsi fani – zostawili w tym okresie ponad 2 tysiące komentarzy.

Niestety, po bliższym przyjrzeniu się fanpage’owi Banku Zachodniego WBK na Facebooku okazuje się, że bank ma duży odsetek krytycznych opinii. Dość powiedzieć, że z dziesięciu najpopularniejszych postów na tablicy tego banku, wszystkie negatywnie odnoszą się do oferowanych przez instytucję usług lub produktów.

Drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych banków na Facebooku zajmuje mBank, który zgromadził do tej pory 52 431 fanów. Niewiele gorszy jest ING Bank Śląski, który może pochwalić się równie imponującą liczbą 51 671 lubiących go użytkowników Facebooka.

fot. Sean MacEntee / Flickr

Tags: , ,


O autorze

Outbox Research

to dział badań nad trendami rynkowymi firmy Outbox, największego integratora CRM w Polsce i Europie Centralnej. Nasz zespół składa się z ponad 200 specjalistów CRM, którzy wdrożyli rozwiązania dla 40 000 użytkowników na całym świecie. Outbox posiada biura w Warszawie, Londynie, Paryżu, Pradze i Dusseldorfie. Wśród naszych partnerów technologicznych znajdują się m.in. Microsoft, Oracle, IBM, Salesforce, Applause, hybris, Metastorm czy FICO. Zostaliśmy sklasyfikowani na 3. miejscu rankingu Computerworld TOP200 wśród firm wdrażających oprogramowanie.



Do góry ↑